TVNM 2002
| Volume LII-1, 2002 | |
Artikelen | ||
Grayson Wagstaff | Mary’s Own. Josquin’s Five-Part Salve regina and Marian Devotions in Spain. | 3-34 |
Eric Jas | A Sixteenth-Century Ferrarese Partbook from a Private Collection. | 35-65 |
Joshua Rifkin | Jean Michel, Maistre Jhan and a Chorus of Beasts. Old Light on Some Ferrarese Music Manuscripts. | 51-69 |
Boekbesprekingen | ||
Jan ten Bokum | E. Wennekes : Het Paleis voor Volksvlijt (1864-1929). ‘Edele uiting eener stoute gedachte!’ | 103-107 |
Rudolf Rasch | M. Cornaz : L’édition et la diffusion de la musique à Bruxelles au XVIIIe siècle. | 108-110 |
Volume LII-2, 2002 | ||
Artikelen | ||
Martin van Schaik | In memoriam Kees Vellekoop (1940-2002). | 115-116 |
John Milsom | Josquin and Jacquet. A New Tudor Source? | 117-131 |
Michiel Verweij | The Last Netherlandish Papal Singer and Composer in Rome. A Biography of Christiaan van der Ameijden of Oirschot († 1605). | 51-69 |
Boekbesprekingen | ||
Riet Schenkeveld-van der Dussen | H. Joldersma, L.P. Grijp (edd.) : Elisabeth’s Manly Courage. Testimonials and Songs of Martyred Anabaptist Women in the Low Countries. | 159-162 |
Isabella van Elferen | P.E.M. Strategier : De taal der hartstochten. De visie van drie achttiende-eeuwse Nederlandse schrijvers op muziek en haar relatie met de dichtkunst. | 162-164 |
Rokus de Groot | J. Vis : Silhouetten. De componist Leo Smit 1900-1943. | 164-166 |
Sander van Maas | P.B. Lelieveldt : Voor en achter het voetlicht. Musici en de arbeidsverhoudingen in het kunst- en amusementsbedrijf in Nederland, 1918-1940. | 167-169 |